Obserwatorzy

poniedziałek, 27 lipca 2015

Po imieninowo :)

Imieniny... czas życzeń, spotkania, radości. Lubię te chwile kiedy możemy usiąść, porozmawiać, zjeść ciasto przy kawie... Tegoroczne imieniny różniły się od tych z ubiegłych lat. Po raz pierwszy od pięciu lat na moje imieniny przyszli moi teściowie i szwagierka. Ogólnie te wszystkie lata obojętności, to był okres bardzo trudny i bolesny.  Ciąg zdarzeń w czerwcu i moja wewnętrzna przemiana, sprawiła że przełamaliśmy lody, zapomnieliśmy o bólu a przede wszystkim przebaczyliśmy...
Muszę przyznać że było miło i normalnie. Takiej normalności  brakowało mi przez ten cały czas. Siedzieliśmy, rozmawialiśmy, śmialiśmy się jak gdyby nigdy nic. Boże jesteś wielki!
Dostałam m.in.pięknego storczyka. Najlepszy prezent, bo uwielbiam kwiaty.

Są tak delikatne i kruche, trzeba o nie dbać jak o uczucia.

Co tydzień piekę jakieś ciasto. Postanowiłam że na imieniny upiekę dwa ciasta z galaretką i owocami. Pierwsze ciasto było przygotowywane podobnie do Shreka, użyłam soku Pysia w kolorze czerwonym,  do śmietany truskawkową galaretkę z Winiar, a na wierzch galaretkę pomarańczową. Natomiast drugie ciasto było z kremem budyniowym, który przygotowywałam samodzielnie od początku do końca i owocami sezonowymi czyli malinami i porzeczkami, oczywiście na biszkopcie, zalane galaretką wiśniową z Winiar . Muszę powiedzieć nieskromnie że ciasta były pyszne. Najwięcej uciechy miały dzieci i oczywiście mąż, ponieważ one uwielbiają ciasto "shrekowe" i zjadają w każdej ilości.

Przepis na krem budyniowy:
1/2 litra mleka
1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 kostka margaryny Kasi

Wykonanie:
Odlać szklankę mleka i rozpuścić w niej mąki. Pozostałą część mleka zagotować z cukrami. Na gotujące się mleko wlewamy zawartość szklanki i mieszamy aż powstanie gęsty budyń.

Do przełożenia ciasta potrzebowałam dwóch porcji masy budyniowej, ponieważ ciasto przekłada się kremem dwukrotnie.

 Przepis na sprawdzony biszkopt:
6 jajek
5 łyżek cukru
6 łyżek mąki pszennej
1 budyń waniliowy lub śmietankowy z Winiar
cukier waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:
Z białek ubijamy sztywną pianę, dodajemy cukry. Następnie dokładamy żółtka i miksujemy chwilę. Następnie delikatnie wsypujemy mąkę, budyń i proszek do pieczenia. Pieczemy ok. 30 min. Pozostawiamy do ostygnięcia

Ciasta prezentowały się tak:

Muszę przyznać że pomoc moich dzieci przy pieczeniu ciast była bezcenna. Wspólne szykowanie składników, smarowanie blach, rozpuszczanie galaretek, miksowanie i pieczenie było czasem radości i dobrej zabawy. Jestem szczęśliwa, że mam dwa takie skarby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz