Obserwatorzy

sobota, 12 kwietnia 2014

Palmy wielkanocne

Dzisiaj wykonaliśmy nasze palmy wielkanocne. Moje dzieci są z nich bardzo dumne i ja też. Najważniejsze że zrobione własnoręcznie :)




Zwyczaj święcenia palm pojawił się w XI w. Według tradycji,  palmę przechowuje się cały rok aby w następnym roku mogła zostać spalona na popiół, którym ksiądz posypuje głowę w Środę Popielcową. Zgodnie z ludową tradycją poświęconą palmę powinno się wetknąć za krzyż lub obraz aby strzegła dom od nieszczęść i zapewniała błogosławieństwo. Wtykano także palmy na pola, aby Bóg strzegł zasiewów i plonów przed gradem, suszą i nadmiernym deszczem. W Polsce środkowej i wschodniej, zaraz po wyjściu z kościoła młodzież uderzała się palmami. Wierzono, że uderzenie kogoś poświęconą palmą przekazuje żywotność i witalność zielonej gałązki, zabezpiecza od choroby, zapewnia zdrowie i bogactwo.

Niedziela Palmowa obchodzona jest ona na pamiątkę triumfalnego wjazdu Jezusa do Jerozolimy. Jest jednocześnie zapowiedzią męki, śmierci i zmartwychwstania Chrystusa.

My już mamy palmy:) a teraz idziemy coś piec :)


Nasza upiększona palma ;)





8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję :) Jeszcze trochę je upiększyliśmy;) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. Piękne palmy- uwielbiam bukszpan, a w okolicach Świąt jest u mnie w ciągłym użyciu:)
    Życzę powodzenia w blogowaniu, bo widzę, że właśnie zaczynasz:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jeśli tylko mogę coś doradzić- wyłącz weryfikację obrazkową przy komentarzach, bo to prawdziwa męka je dodawać, kiedy trzeba te maleńkie literki odczytywać;)

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za ciepłe słowa:) Nawet nie wiedziałam że coś tam mam włączone nie tak. Mam nadzieję że teraz będzie łatwiej:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń